Lesslie - Caste Study - Hero Banners (26)

Lesslie stärker sin unika betaltjänst och utser Bokoredogrundaren till CPO

Bankutmanaren Lesslie Technologies AB meddelar idag att de stärker sin tjänst Lesslie PAY genom att erbjuda avgiftsfria expressbetalningar till utlandet. Vidare meddelas att grundaren av Bokoredo, Peder Albert, axlar rollen som ny Chief Product Officer (CPO)

Lesslies flaggskeppstjänst Lesslie PAY har snabbt fått en betydande roll för många svenska företag som handlar med utlandet. Bolaget har idag en kontrakterad kundbas med betalvolym på över 5 miljarder. Nu är Lesslie först ut med att även erbjuda dessa kunder avgiftsfria expressbetalningar. Detta innebär att man utan avgift kan betala till utlandet och nå mottagaren samma dag - en tjänst där banken ofta tar 300-350 kr i avgift.

Genom att vi nu även kan erbjuda avgiftsfria expressbetalningar har vi skapat marknadens bästa tjänst för betalningar till utlandet för svenska företagare. Vår plattform är billigare, automatisk och nu också snabbare vilket gör vårt erbjudande helt unikt. Företagare har idag vant sig vid att utlandsbetalningar kan ta 2-5 dagar att genomföra - det tycker vi är oacceptabelt och har därför tagit fram ett erbjudande som är snabbare. Detta är ett steg som ligger i linje med bolagets strategi att på sikt bli en NEO-bank för utlandshandlande företag.”, säger Gunnar Rytterling, VD på Lesslie.

"Min ambition är att genom Lesslie förändra spelplanen och sätta en ny digital standard för hur finansiella tjänster kostnadseffektivt erbjuds till SME-marknaden.”

- Peder Albert, CPO på Lesslie

Simple Professional Name Introduction LinkedIn Profile Picture (2)-1

Bolaget stärker samtidigt sin produktorganisation genom att Peder Albert axlar rollen som CPO och tar plats i företagets styrelse. Peder har en bakgrund från Handelshögskolan och som strategikonsult på BCG innan han grundade redovisningsbyrån Bokoredo. Bokoredo är en av Sveriges mest framstående redovisningsbyråer vilken var bland de första att använda PSD2-regelverket och Open Banking API:er för att digitalisera bokföring och administration. Bokoredo förvärvades 2018 av Ludvig och Co, en av Sveriges största redovisningsbyråer.

Efter att ha drivit en redovisningsbyrå i över ett decennium har jag sett ett outnyttjat behov av effektiva finanstjänster hos små och medelstora företag. Våra större banker har ofta glömt bort detta segment. Min ambition är att genom Lesslie förändra spelplanen och sätta en ny digital standard för hur finansiella tjänster kostnadseffektivt erbjuds till SME-marknaden.” säger Peder Albert

För mer information, vänligen kontakta:

Gunnar Rytterling, VD Lesslie +46722401340 gunnar@lesslie.se