Skip to the main content.
08 5202 77 62
Kom igång
08 5202 77 62
Kom igång

ella-butik-2021

Nytt kundcase: SmartaSaker väljer Lesslie PAY för smartare utlandsbetalningar. arrow-right

lesslie-Jul-08-2024-07-02-17-8863-PM_1

Vi ger företag med import- och exportbehov finansiella verktyg för att spara tid och pengar på utlandsbetalningar.

arrow-right
smartasaker-logo

SmartaSaker växlade upp med smartare betallösning via Lesslie PAY

Genom att använda Lesslie PAY för sina internationella transaktioner automatiserade SmartaSaker sin bokföring, sänkte valutaavgifterna och fick full insyn i sina betalflöden.

Innan Lesslie PAY

SmartaSaker skötte bokföringen på ett traditionellt sätt, med en del manuellt arbete som tog mer tid än nödvändigt. 

 

Efter Lesslie PAY

Med Lesslie PAY kunde SmartaSaker effektivisera bokföringen genom att automatisera många manuella moment. Detta sparade både tid och resurser och gjorde arbetsflödet betydligt smidigare än tidigare. 

 

Få samma resultat som SmartaSaker.

SmartaSaker växlade upp med smartare betallösning via Lesslie PAY

SmartaSaker förenklar och förhöjer människors vardag

SmartaSaker är ett svenskt företag som brinner för innovation och smarta lösningar som förenklar vardagen. De handplockar, testar och kvalitetssäkrar varje produkt för att säkerställa att den verkligen gör skillnad. Företaget samarbetar med svenska och internationella innovatörer och hjälper dem att nå ut med sina uppfinningar. Med lager i Sverige och klimatsmarta leveranser säkerställer de snabb och hållbar distribution.

Besök deras hemsida och gör din vardag lite smartare.

Bor du i stockholm eller är på besök, titta förbi deras fysiska butik på Sankt Eriksplan i Stockholm!

"Vi har alltid varit noga med att ha koll på våra kostnader och är petiga med detaljer. Trots det insåg vi inte förrän Lesslie granskade våra siffror att vi betalade onödiga påslag för internationella transaktioner. Med Lesslie PAY slipper vi inte bara dessa onödiga avgifter, vi får också en betydligt bättre växelkurs än hos banken."

- Ella Stemme, VD på SmartaSaker

1-Feb-20-2025-12-50-45-8083-PM

Innovativa köksprodukter och babyartiklar hos SmartaSaker – automatiserade betalningsprocesser med Lesslie PAY

 

Fast i ett traditionellt sätt att sköta bokföringen 

Precis som många andra företag är det lätt hänt att man stannar kvar i gamla vanor, utan att se sig om efter smartare och effektivare lösningar som kan underlätta både för de anställda och för verksamheten. SmartaSaker var ett av de företag som fortfarande skötte sin bokföring på ett mer traditionellt sätt.

Trots att deras manuella bokföringsprocess slukade enormt mycket tid varje månad, hade det blivit en del av deras vardag. Att manuellt registrera varje leverantörsfaktura, räkna om utländska valutor, hantera importmoms och hålla koll på valutakursdifferenser var en tidsödande rutin som kändes självklar.

Men förändring kan vara skrämmande. Att ta steget mot en ny lösning innebär ofta osäkerhet, tänk om det blir mer komplicerat än tidigare? Tänk om det tar tid att komma igång? För många företag, inklusive SmartaSaker, handlade det inte bara om att hitta en bättre lösning, utan också om att våga bryta gamla arbetsprocesser.

De hade vant sig vid att spendera timmar varje månad på manuell bokföringshantering på sina internationella transaktioner. Det var först när de fick kontakt med Lesslie som de insåg hur mycket resurser som gick förlorade, och hur detta hindrade verksamheten från att växa, som de började överväga en förändring.

 

"Tack vare den grymma supporten kändes övergången till Lesslie PAY varken krånglig eller skrämmande."

- Ella Stemme, VD på SmartaSaker.

 

Automatiserad bokföring och fick mer valuta för pengarna med Lesslie PAY

Implementeringen av Lesslie PAY blev en positiv överraskning för SmartaSaker. Tack vare den grymma supporten kändes övergången varken krånglig eller skrämmande." säger Ella Stemmer, VD och grundare på SmartaSaker. Lesslies Customer Success-team säkerställer alltid att kunden har dem nära till hands. "Det är jätteviktigt för oss att skapa en genuin trygghetskänsla under hela onboardingprocessen, samt att kunden ska känna trygghet i att kontakta oss även efteråt," säger Hayriye Yalcin, Customer Success Manager på Lesslie.

SmartaSaker såg snabbt en förbättring som stärker företagets lönsamhet på lång sikt. Genom användningen av Lesslie PAY kunde de förmånligt sänka sina valutaväxlingsavgifter jämfört med sin tidigare bank. Dessutom fick de tillgång till avgiftsfria transaktioner och expressbetalningar på flera marknader, vilket är perfekt för ett företag där utlandshandel är en central del i verksamheten.

Tack vare integrationen mellan Lesslie PAY och deras affärssystem Fortnox har SmartaSaker nu full insyn och kontroll över både bokföringen och betalningarna. Med Lesslie PAY sker bokföring, valutaväxling, betalningar och kontoavstämningar helt automatiskt, vilket har minskat tiden de lägger på manuell bokföring avsevärt.

För SmartaSaker har Lesslie PAY inte bara inneburit kostnadsbesparingar, utan också en verklig tidseffektivisering i vardagen.

Praktiska produkter från SmartaSaker, inklusive bärrem för tunga lådor och skidhållare – smidiga betalningar med Lesslie PAY

Sweef (2)-Feb-20-2025-01-15-21-3270-PM