Kundcase

Lesslie PAY ger Nordiska Rum mer valuta för pengarna genom integrationen till Microsoft Business Central

Skriven av Johanna Appelgren | juli 2024

Ett skånskt möbelföretag med flera internationella transaktioner varje år

Nordiska Rum i Broby erbjuder över 5000 kvalitetsmöbler och inredningsdetaljer, samarbetande med Europas topp tillverkare. Med ett sortiment som erbjuder allt ifrån klassisk till modern design, betonar de innovation och kvalitet, och förnyar ständigt utbudet för att möta varje heminredningsbehov.

Besök www.nordiskarum.se för att ser mer av deras fantastiska utbud av soffor, sängar, matbord och utemöbler. 

 

Nyckelresultat

 

Time is money

Lesslie PAY läser in de bokförda leverantörsfakturorna från Business Central. Nodiska Rum kan enkelt logga in på Lesslie PAY och klicka på "betala", fakturan betalas och bokföringen skrivs automatiskt till en journal i Business Central. 

Smidig och enkel onboardingprocess

Lesslies onboardingprocess är superenkel. Med en länk anslöt Nordiska Rum snabbt sin bank och Business Central till Lesslie PAY, vilket möjliggjorde automatisk inhämtning av fakturainformation direkt. 

Ökad upplysning om dolda bankavgifter

Lesslie informerade Nordiska Rum om de dolda bankavgifterna, vilket nu har förbättrat deras ekonomihantering och sänkt deras valutaväxlingspåslag för varje internationell transaktion.

 

Varje dag drabbas företag med utlandshandel av dolda bankavgifter

Nordiska Rum hanterar många internationella transaktioner varje år. Efter att ha fått information från Lesslie insåg de att deras tidigare arbetssätt var ineffektivt. Den manuella bokföringen som krävdes inför varje transaktion var tidskrävande. Dessutom hade de i flera års tid betalat onödigt höga valutaväxlingsavgifter till bankerna för varje utlandstransaktion.

Denna utmaning är inte unik för Nordiska Rum; många företag som har utlandshandel utsätts varje dag för liknande problem, ofta helt omedvetna om de dolda kostnaderna för valutaväxlingspåslag. Detta eftersom bankerna inte har någon skyldighet att vara transparenta med informationen om vad de tar i påslag.

Dessa utmaningar har påverkat Nordiska Rums resurser och begränsat deras tillväxtmöjligheter, eftersom varje internationell betalning blev onödigt dyr, vilket berörde företagets lönsamhet negativt. Den dubbla belastningen av ineffektiv bokföringshantering och onödigt höga bankavgifter har gjort det svårt för Nordiska Rum att vara konkurrenskraftiga på marknaden, särskilt i dagens ekonomiskt utmanande klimat.

 

Mer valuta för pengarna

Nordiska Rum integrerade Lesslie PAY för att effektivisera sin hantering av internationella transaktioner, vilket minskade tidskrävande manuella processer och sänkte de tidigare dolda kostnaderna för valutaväxlingspåslag från bankerna. Genom integrationen mellan Lesslie PAY och deras affärssytem, Microsoft Business Central, kunde Nordiska Rum omedelbart optimera sina arbetsprocesser och spara många timmar av manuellt arbete med bokföringen av deras internationella transaktioner. Samtidigt som den förenklade hanteringen av internationella betalningar och garanterade snabbare och mer exakta bokföringsresultat.

Nordiska Rum var imponerade av Lesslie PAYs enkla implementering och värderade högt den utmärkta kommunikationen från Lesslies customer success team, som alltid var redo att assistera vid behov. Den okomplicerade implementeringen, kombinerat med proaktiv kommunikation, stärker förtroendet i partnerskapet med Lesslie och har gett Nordiska Rum mer valuta för pengarna.

BRIGHTCOM + MICROSOFT BUSINESS CENTRAL

Nordiska Rum valde BrightCom som partner för att komma igång med Microsoft Business Central. BrightCom erbjuder sina kunder allt från installation till skräddarsydd anpassning, utbildning och support. Det underlättar för mindre företag att utnyttja affärssystemet för att växa och effektivisera sin verksamhet.

För mer information om Brightcom kontakta Mats Gustafsson; mats@brightcom.se