Från en översvämmad fabrik till pandemins påverkan, att FUBUKI hade en kämpig start är minst sagt ingen underdrift. Men när några välkända idrottare och fotografer började bära deras färgglada stövlar tog framgången fart. Med en ökad tillväxt och efterfråga medföljer också en ökad internationell handelsvolym.
FUBUKI grundades av två svenskar men har på kort tid nått en stor internationell publik. Förra året sålde företaget nära 25 000 färgglada stövlar och deras framgång har verkligen skjutit i höjden. Med en imponerande popularitet både bland professionella och amatöra snöentusiaster inom sportbranschen världen över har FUBUKI lyckats bygga upp ett starkt community och fått en betydande närvaro på Instagram med nästan 20k följare. Där sprider de en kultur av färg, okonventionalitet och personlig stil. Det som överraskar många är att företaget, trots den snabba framgången och den enorma efterfrågan på deras produkter, fortfarande drivs av endast dessa två ägare, Kalle Norman och Christofer Ljunggren.
Med en växande e-handelsplatorm och sin fysiska närvaro i numera nästan 200 butiker i 13 länder kan man säga att FUBUKI har blivit en favorit på marknaden för stövlar. I takt med den imponerande tillväxtkurvan har företagets internationella betalningar ökat och likaså det administrativa arbetet kopplat till dessa betalningar. För att hantera dessa utmaningar tog FUBUKI beslutet att använda vår betaltjänst Lesslie PAY. Genom att tillämpa vår tjänst kan företaget effektivisera sin bokföring och sina internationella betalflöden, vilket frigör värdefull tid som nu kan riktas mot att driva och utveckla företaget ytterligare.
Tack vare Lesslies integration med Fortnox kan vi erbjuda FUBUKI en smart och effektiv finansiell lösning som är kopplad till deras internationella betalningar.
Genom denna integration har företaget automatiserat sin bokföringsprocess, vilket sparar värdefull tid och minskar den operationella risken avsevärt. Dessutom har vi lyckats sänka både transaktions- och växlingsavgifterna med 40% jämfört med deras tidigare bank. Detta möjliggör för FUBUKI att optimera sina ekonomiska flöden och uppnå betydande
kostnadsbesparingar. Killarna kan nu se fram emot en enklare, smidigare och mer lönsam hantering av sina utlandsbetalningar och fokusera på att fortsätta erbjuda högkvalitativa produkter och bra kundservice till sina kunder.
FUBUKI märkte omedelbart de positiva effekterna av att integrera med Lesslie. Efter onboardingen insåg de värdet av att använda Lesslie PAY för sina utlandsbetalningar. Idag 2 månader senare fortsätter killarna att dra nytta av Lesslie PAY och upplever fortsatt smidiga och effektiva transaktioner.