Varför avbröts överföringen? / Insättning saknas

När du betalar fakturor i Lesslie innebär det ofta en överföring från din svenska bank till ditt Lesslie-konto. Vissa situationer kan leda till att banken avbryter överföringen. Detta kan hända av olika anledningar:

Signeringsproblem: Om personen som försöker signera inte har behörighet att signera via en tredjepart. Detta kallas ibland för "OPEN BANKING".

Otillräckliga medel: En annan vanlig orsak är att det saknas tillräckliga medel på kontot för att genomföra överföringen.

Tidsgräns för signering: Om tiden för att signera överföringen löper ut innan den är signerad, avbryts överföringen automatiskt.

Om någon av dessa situationer uppstår, kommer "Insättning saknas" visas längst upp i Lesslie Pay. Det kan dröja upp till 30 minuter innan notisen syns. Här ges möjlighet att signera överföringen på nytt. Det är viktigt att snabbt åtgärda problemet för att undvika förseningar i betalningen av fakturor.