En betalning har misslyckats, vad gör jag?

När en betalning har misslyckats hittar du åter denna högst upp under era obetalade fakturor. Nedan följer en guide på hur du hanterar dessa för att skicka betalningarna på nytt!

  1. Navigera till Obetalda när du är inloggad på Lesslie.
  2. Högst upp i listan av obetalda fakturor hittar du den misslyckade betalningen markerat i rött.
  3. Klicka dig in på fakturan genom att klicka på leverantörens namn.
  4. Högst upp visas anledningen till att betalningen har misslyckats.
  5. Du behöver nu kontrollera mottagarens betalningsuppgifter mot de uppgifter som är ifyllda i Lesslie.
  6. Navigera till Redigera vid mottagarkortet för att ändra betalningsuppgifterna.
  7. Du kan nu skicka fakturan på nytt genom att klicka på Betala

Dessa felmeddelanden kan ibland vara svåra att tyda, längst ner har vi samlat dem vanligaste felmeddelandena och anledningarna till att de dyker upp!

Hur hanteras bokföringen?

Vi bokför den returnerade betalningen på konto 2998 och eventuella bankavgifter på konto 6570. Om valutaförändringar har medfört att betalningens värde skiljer sig från det ursprungliga beloppet, bokförs valutaförluster på konto 7960 och valutavinster på konto 3960.